Film, który zgłosisz na nasz konkurs w tym roku, nie musi być idealnie wygładzony w montażu. Nie musi mieć perfekcyjnego gradingu, ani b-rolla z przygotowywaniem kawy z dripa. Nie musi nawet mieć efektów rodem z Hollywood. Ale musi być Twój.
„Po prostu film” – to nie tytuł produkcji. To manifest. Konkurs, w którym liczy się nie forma, a uczciwość spojrzenia. Chcemy zobaczyć obraz, który oddycha. Który nie gra pod festiwale, tylko pod serce. Nieważne, czy kręcisz smartfonem czy Sony Venice – jeśli jest w tym prawda, to nas poruszy.
W tym roku szukamy emocji ponad efektem. Świat jest pełen gładkich, ale pustych obrazów. Pokaż coś, co zostaje po wyłączeniu ekranu. Coś, co zostawia ślad – jak dobry film, którego nie da się zapomnieć Nie ustawiaj kadru pod lajki. Nie pytaj, co się sprzeda. Po prostu filmuj jak czujesz, przygotuj materiał, który zmieści się w 60 sekundach i kup bilet na dwa dni Festiwalu Fotoforma 2025, w ramach którego odbywa się ten konkursu.
10 najlepszych filmów, które spełnią te wymagania, nagrodzimy świetnymi nagrodami. Sprzętami, które pozwolą Ci się rozwijać, poszerzać horyzonty, albo po prostu - są praktycznymi dodatkami.
Zgłoszenia przyjmujemy do 19 września. Ogłoszenie zwycięzców nastąpi pierwszego dnia Festiwalu Fotoforma 2015 (16 października).
Do trzeciej edycji konkursu filmowego, zaprosiliśmy szereg doświadczonych twórców wideo z różnych dziedzin. Każdy z nich ma nieco inne spojrzenie na filmowanie, ale każdy ma też ogromne doświadczenie.
- Marcin Mossakowski
Rozpoczął swoją przygodę jako pierwszy oficjalny twórca filmowy dla National Geographic Polska. Tworzył odcinki do telewizji dla Travel Channel. Od 2020 kreuje filmowy wizerunek magazynu Przekrój. Został twarzą reklamy banku Pekao, tworzył materiały dla Geberit Polska, Subaru, Arla, Red Bull. Ambasador marki Panasonic od 2015 roku, oraz jeden z pięciu twórców ProjektFILM - najbardziej kompleksowego kursu filmowego na polskim rynku (ponad 2600 kursantów). Twórca youtubowego kanału Mosak Marcin, który śledzi już 60.000 subskrybentów. - Radek „Dżodżo” Drozdowicz
Zawodowo zajmuje się nagrywaniem filmów i szeroko pojętym social media marketingiem. Hobbystycznie prowadzI kanał YouTube oraz składa na czas kostki Rubika i klocki Lego. Swoją przygodę z kamerą rozpoczął wraz z założeniem kanału YouTube w 2012 roku. Razem z rozwojem kanału, rozwijał też swoje zainteresowanie filmowaniem, a dzięki nietypowemu hobby jakim jest kostka Rubika miał możliwość uczestniczyć w największych projektach tworzonych na polskim YouTube przez ostatnie 10 lat. Dużym etapem w jego życiu zawodowym było działanie jako operator kamery w projekcie "Ekipa". W ostatnim czasie dałem się poznać też jako wielki fan klocków Lego, za sprawą materiałów tworzonych dla krakowskiego muzeum. Od 2024 roku Sony Creators. - Szymon Korzeniowski
Filmowiec, który łączy zamiłowanie do obrazu z pasją do gór i podróży w pojedynkę. W swoich filmach łączy narrację wizualną z uważną obserwacją otaczającego świata. Laureat dwóch poprzednich konkursów. - Jacek Sopotnicki
Fotograf, filmowiec, podróżnik, youtuber, mąż jednej żony i ojciec dwóch chłopców. Od 8 lat mieszka w Portugalii, gdzie wraz z żoną Euniką, prężnie rozwija firmę, zajmującą się fotografią i filmowaniem ślubów, zaręczyn czy naturalnych portretów. Od 5 lat, współtworzy jeden z największych kanałów YouTube o tematyce foto i wideo w Polsce: Fotoforma.pl. Autor kursu podstaw fotografii w Akademii Fotoformy. Absolwent PWSFTViT wydz. operatorski kier. fotografia. Specjalizuje się w fotografii podróżniczej, zdjęciach architektury, oraz fotografii stockowej. Oczywiście robi też sesje ślubne, w co zawsze wkłada sporo serca. - Krzysztof Basel
Dziennikarz, fotograf, twórca treści wideo z blisko 20-letnim doświadczeniem. W tym czasie testował niemal każdy interesujący aparat na rynku. Fan nowych technologii i nowych smaków z całego świata. Od lat związany z mediami foto i tech oraz branżą e-commerce. Przez niemal dekadę prowadził największy polski serwis o fotografii Fotoblogia.pl (Wirtualna Polska). Rozwijał dział wideo serwisu technologicznego Spider's Web. Publikował w „Szerokim Kadrze", Digital Camera Polska, czy fotopolis.pl. Obecnie prowadzi bloga www.poprostufotografuj.pl oraz kanał YouTube Fotoforma.pl. Ceni szczery fotoreportaż, architektoniczny minimalizm, ale i intrygujące ujęcia z drona, dzięki którym odkrywa otaczający świat na nowo.
Za poszczególne miejsca zwycięzcy otrzymają następujące nagrody:
- I miejsce — Aparat Sony A6700 + obiektyw Sony 16-50 mm + mikrofonowy zestaw bezprzewodowy RODE Wireless GO III;
- II miejsce — Obiektyw Sigma 17-40 mm F1.8 DC Art lub rabat 4000 zł na dowolny obiektyw SIGMA w sklepie Fotoforma + Powerbank PATONA 16000 MAH;
- III miejsce — Lexar SDXC Pro 2000X (V90) 256GB + dysk Lexar SSD SL500 / USB3.2 Gen2x2 2TB;
- IV miejsce — Dysk Lexar SSD SL500 / USB3.2 Gen2x2 do R2000/W1800 - 2TB + PATONA Premium Lampka LED RGB+Bi-Color SL-PB40R 40W;
- V miejsce — Plecak Urth Arkose 20L;
- VI miejsce — Mini statyw Joby HANDYPOD BLACK + Walizka OUTDOOR B&W TYP 4000;
- VII miejsce — Mini statyw Joby HANDYPOD BLACK;
- VIII miejsce — Mini statyw Joby HANDYPOD BLACK;
- IX miejsce — Mini statyw Joby HANDYPOD BLACK;
- X miejsce — Mini statyw Joby HANDYPOD BLACK.
Główna nagroda, czyli Sony A6700, to uniwersalny bezlusterkowiec APS-C, który może być rewelacyjnym narzędziem w dłoniach twórcy wideo, jak i foto. Sercem aparatu jest matryca APS-C 26 Mpix CMOS Exmor R BSI. To ten sam sensor, który znajdziemy także w profesjonalnej kamerze Sony FX30. Aparat oferuje wyraźnie lepszą jakość obrazu niż którykolwiek inny starszy aparat Sony z matrycą APS-C.
W Sony A6700 do dyspozycji mamy mnóstwo trybów wideo, w tym 4K 60p bez cropa, oraz 4K 120 kl./s do ujęć w zwolnionym tempie, a nawet FHD 240 kl./s. Aparat odczytuje obraz z całej matrycy, nadpróbkowując z 6K do 4K 60 kl./s, dzięki czemu jakość obrazu jest świetna. Obrazek jest pełen detali, pozwala na spore możliwości postprodukcji. Do tego, ustawiając tryb S-Log3 dostajemy 14-stopniowy zakres dynamiki tonalnej. Aparat umożliwia też nagrywanie w 10-bitowej głębi i próbkowanie 4:2:2. Do wyboru mamy też tryby XAVC S-I, XAVC HS, S-Cinetone, oraz nagrywanie S-Logów z własnymi LUTami.
- Aby zgłosić zdjęcie do konkursu należy zalogować się do platformy MEETING15 (klikając spersonalizowany link z e-maila, który dostaje każdy uczestnik po zakupie biletu), dodać swoje zdjęcia (zdjęcie) do formularza zgłoszeniowego. Nie masz biletu?
- Zgłoszenia przyjmujemy do 19 września 2025 r., godz. 23:59:59.
- Uczestnik może przesłać jedną pracę o długości 60 sekund (film nagrany i zmontowany przez siebie)
- Pracę należy zgłosić w formacie 16:9, nie większą niż 300MB. Minimalna rozdzielczość Full HD, preferowana 4K
- W konkursie mogą brać udział zdjęcia wykonane aparatem lub telefonem.
- Obróbka prac konkursowych - W konkursie mogą brać udział prace, które są nagrane i zmontowane osobiście. Nie akceptujemy filmów ze stocków, wygenerowanych przez lub przy udziale sztucznej inteligencji, materiałów nagrywanych i/lub montowanych na zlecenie Uczestnika przez kogoś innego. Dopuszczalne jest stosowanie różnego rodzaju autorskich czy zewnętrznych filtrów, presetów kolorystycznych, profili LUT, filtrów efektowych (np. dodających ziarno), animacji, a także muzyki czy efektów dźwiękowych, które nie zostały stworzone przez Uczestnika konkursu. Konieczne jest jednak posiadanie prawa do wykorzystania każdego z elementów zgłoszonej pracy.
- W razie wątpliwości Jury może zażądać od autora udostępnienia oryginału materiału bez żadnej obróbki lub/i weryfikacji zgody na wykorzystanie dodatków, muzyki, w celu późniejszej weryfikacji postanowień regulaminu
- Przed wysłaniem zgłoszenia, zapoznaj się koniecznie z regulaminem konkursu (PDF).
- Filmy będą wyświetlane podczas Festiwalu Fotoforma
Partnerzy konkursu

